Oto pozycje książkowe, które polecam zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Książki te znajdują się w biblioteczce pedagoga szkolnego. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do lektury!

Barańska M., Detektyw Ortografek – ortograficzne ćwiczenia percepcji wzrokowej i koncentracji uwagi, Gdańsk 2012.

Bogdanowicz M., Rożyńska M., Dni tygodnia, pory roku i miesiące – zabawy i scenariusze zajęć rozwijających funkcje językowe, Gdańsk 2006.

Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole, Warszawa 1998.

Franczyk A., Krajewska K., Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju, Kraków 2005.

Gaweł E., Ćwiczenia grafomotoryczne, część 1 i 2, Kraków 2006.

Głowacka J., Miziołek A., Trening ortograficzny do pracy z dzieckiem w domu, na lekcjach i zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych, Warszawa 2008.

Gruszka M., Janiak I., Prarat J., Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej, Gdańsk 2003.

Hływa R.A., Rysunkowe zabawy literkami i cyferkami – ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe i ruchowe, Gdańska 2007.

Jestem rodzicem dziecka z dysleksją – najważniejsze informacje i wskazówki do pracy, Gdynia 2007.

Kaja B., Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998.

Marzec-Holka K., Nie będziesz bił dziecka swego, Bydgoszcz 1996.

Plec A., Skoczylas M., Elementarz – teksty do czytania metodą sylabową, Inowrocław 2008.

Plec A., Skoczylas M., W Literolandii – nauka czytania sylabami i pisania po śladzie dla dzieci 6 i 7-letnich, Inowrocław.

Plec A., Skoczylas M., W Literolandii – ćwiczenia, Inowrocław.

Poraj G., Agresja w szkole – przyczyny, profilaktyka, interwencje, Łódź 2002.

Tomczak J., Ukryte litery, Kraków 2004.

Tomkowska M., Statki ortograficzne, Gdańsk 2012.

Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze, Warszaw 1999.

Zachwatowicz-Jasieńska K., Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali, Kraków 2009.